@article { author = {محمودی, سید محمود}, title = {}, journal = {Packaging Science and Art}, volume = {2}, number = {5}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2228-6675}, eissn = {2980-7824}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {اصول ترکیب بندی در بسته بندی نوشیدنی}, abstract_fa = {براساس آنچه که در روان­شناسی گشتالت(1) مطرح         می­شود، کل دارای خواص و ویژگی­هایی است که در اجزای تشکیل دهنده آن یافت نمی­شود و معمولاً کل تعیین کننده ویژگی های اجزا است نه بر عکس.[1] بر همین اساس نهایتاً ترکیب کلی یک بسته، تعیین کننده ویژگی­های نهایی آن است. پس از انتخاب عناصری مانند فرم و ساختار، رنگ و بافت، جنسیت، لوگو، شعار تبلیغاتی، تصاویر و نقوش و عناصری از این دست، مهم ترین مسئله فراروی طراحان، این است که چگونه این عناصر را در کنار هم قرار دهند و با هم درآمیزند تا ضمن ایجاد زیبایی، هویت مطلوبی که برای کالا در نظر گرفته شده به بینندگان القا گردد. ترکیب­بندی، نقش تعیین کننده­ای در میزان تأثیر بر مخاطبان و موفقیت بسته­بندی خواهد داشت.}, keywords_fa = {بسته بندی نوشیدنی,ترکیب بندی و عناصر بصری}, url = {https://packaging.ihu.ac.ir/article_201288.html}, eprint = {https://packaging.ihu.ac.ir/article_201288_4d98c2f672197839922bef2f127e3b1d.pdf} }