@article { author = {نصرالله زاده, احمد and جعفری, سید مهدی and اکبری, احسان}, title = {}, journal = {Packaging Science and Art}, volume = {5}, number = {18}, pages = {-}, year = {2014}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2228-6675}, eissn = {2980-7824}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {Pistachio,Packaging,strategies,export and imports}, title_fa = {نقش بسته بندی در صادرات پسته ایران}, abstract_fa = {پسته یکی از محصولات راهبردی ایران است که در بین محصولات کشاورزی بیشترین ارزآوری را برای کشور دارد و سهم قابل توجّهی از صادرات غیر­نفتی کشور را به خود اختصاص داده است؛ اما از جنبه تبلیغی  و استفاده از فنّاوری­های روز دنیا در امر بسته­بندی و صادرات، به این محصول کمتر توجّه شده است. کاهش سهم ایران از صادرات جهانی این محصول در سال­های اخیر، نیاز به مدیریت در زمینه بازاریابی و بسته ­بندی و استفاده از روش­های نوین بسته­بندی، این محصول را بیشتر نمایان می­سازد. بنابراین در این مقاله، سعی شده ضمن بیان کلیاتی در مورد پسته و میزان تولیدات و صادرات این محصول در 10 سال گذشته به معرفی سامانه­های بسته­بندی پسته در داخل و خارج کشور پرداخته شده و علاوه بر این فنّاوری­های نوین در بسته­ بندی پسته مورد بررسی قرار گرفته است.}, keywords_fa = {پسته,نقش بسته بندی,راهکارها,صادرات و واردات}, url = {https://packaging.ihu.ac.ir/article_201363.html}, eprint = {https://packaging.ihu.ac.ir/article_201363_a2e7e914adf76dc63d0484256019478a.pdf} }