@article { author = {پورعلی, حسن}, title = {}, journal = {Packaging Science and Art}, volume = {8}, number = {31}, pages = {4-19}, year = {2017}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2228-6675}, eissn = {2980-7824}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بسته بندی و عرضه بنزین مظروف در ایران}, abstract_fa = {از زمان اولین توزیع فرآورده بنزین در ایران از سال 1306 خورشیدی (1927 میلادی) در شهر آبادان تا کنون عمدتاً نیاز مصرف­کنندگان به بنزین از طریق جایگاه­های عرضه فرآورده­های نفتی تأمین شده است و مصرف­کنندگان به منظور بهره­مندی از این فرآورده ناگزیر از مراجعه به مجاری عرضه یا به اصطلاح پمپ­های بنزین و دریافت سوخت مورد نیاز خود در باک خودرو می­باشند. این در حالی است که تقاضای بسیار زیادی جهت دسترسی به بنزین به صورت بسته­بندی شده وجود دارد و هیچ برنامه­ای در خصوص عرضه این فرآورده به صورت بسته­بندی شده و قابل حمل در دستور کار عرضه­کنندگان قرار ندارد. این پژوهش با هدف شناسایی شرایط و الزامات بسته­بندی بنزین و همچنین چگونگی عرضه آن به عنوان یک کالای راهبردی، به بررسی وضعیت فعلی عرضه این کالا و مشکلات آن از طریق مصاحبه با کارشناسان متخصص در شرکت ملّی پخش فرآورده­های نفتی ایران و مصرف­کنندگان و سپس به چگونگی بسته­بندی و مزایای آن و همچنین توزیع آن به صورت مظروف از طریق استخراج استانداردها و روش­های مرتبط می­پردازد.}, keywords_fa = {بسته بندی بنزین,بنزین مظروف,عرضه بنزین,ظرف بنزین قابل حمل}, url = {https://packaging.ihu.ac.ir/article_201452.html}, eprint = {https://packaging.ihu.ac.ir/article_201452_8e318e33a5e7d91833c035b10c181b95.pdf} }