@article { author = {فیض, داود and شهابی, علی}, title = {}, journal = {Packaging Science and Art}, volume = {8}, number = {31}, pages = {42-53}, year = {2017}, publisher = {Imam Hussein University}, issn = {2228-6675}, eissn = {2980-7824}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تحلیل معیارهای بسته‌بندی محصولات صادراتی مطالعه موردی: محصولات صادراتی استان سمنان}, abstract_fa = {بسته­بندی محصولات یکی از ارکان مهم بازاریابی به شمار می­آید. نوع بسته­بندی محصولات ایرانی برای عرضه در بازارهای جهانی همیشه یکی از موضوعات بحث برانگیز بوده و بسیاری از صاحب نظران، نامناسب بودن وضعیت بسته­بندی محصولات ایرانی را یکی از موانع توسعه صادرات می­دانند. از این رو، در تحقیق حاضر با استفاده از روش پرسشنامه، مصاحبه و تشکیل گروه کانون با روش نمونه­ گیری تصادفی و بر اساس میانگین آزمون تحلیل واریانس فریدمن وضعیت بسته­ بندی محصولات صادراتی استان سمنان از دیدگاه معیارهای اساسی بسته ­بندی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل و رتبه بندی قرار گرفته و راهکارهایی به منظور ارتقاء آن ارائه شده است. نتایج تحقیق نشان می­دهد محصولات صادراتی استان سمنان از نظر بسته­بندی در شاخص­های برچسب­گذاری، اندازه، حمل­و­نقل و انبارداری، محافظت از کالا و سهولت استفاده وضعیت مطلوبی داشته‌اند؛ اما در عوامل طرح، رنگ، شکل ظاهری، مواد اولیه، قدرت فروش آنی، قدرت رقابتی و معرفی نام تجاری، وضعیت مطلوبی ندارند.}, keywords_fa = {بسته‌بندی,آمیخته بازاریابی,معیارهای بسته بندی,کالای صادراتی}, url = {https://packaging.ihu.ac.ir/article_201455.html}, eprint = {https://packaging.ihu.ac.ir/article_201455_860ad9880a1162114b61a135ad678404.pdf} }