%0 Journal Article %T ویژگی های طراحی بسته بندی های مواد غذایی %J علوم و فنون بسته‌بندی %I دانشگاه جامع امام حسین (ع) %Z 2228-6675 %A رهبری, مهشید %A داوودی, مینا %A حق زاد, معصومه %D 2015 %\ 02/20/2015 %V 5 %N 20 %P - %! ویژگی های طراحی بسته بندی های مواد غذایی %K بسته بندی %K طراحی %K فراورده غذایی و بازاریابی %R %X بسته­ بندی یکی از مهم­ترین بخش ­های صنایع غذایی می­باشد که با امنیت غذایی در ارتباط است و محافظی است که سلامت کالای محتوی خود را پس از تولید تا مرحله مصرف حفظ می ­نماید. بسته­بندی محصول تنها وسیله ارتباطی در فروشگاه است که در آن ظاهر محصول توجّه مصرف­کنندگان را در میان گزینه­ های مختلف به خود جذب می­کند. از بسته­بندی به عنوان فروشنده خاموش یاد شده است، به این معنا که محصول را در قفسه­ های خرده­فروشی به فروش می­ رساند. بسته­بندی، ابزاری ضروری در فعّالیّت­ های بازاریابی جدید برای کالاهای مصرفی از جمله در صنایع غذایی، محسوب  می­ شود. با بسته­بندی مواد غذایی می­توان در پی راه­حل­ های بهتر برای مشکلات بازاریابی یا حمل­و­نقل در زنجیره تولید بود. هدف از این مقاله، مرور و بررسی نقش مهم بسته­بندی به عنوان ابزار ارتباطی مهم در شناساندن محصول به مصرف­کننده می­باشد و ویژگی­ های طراحی بسته­بندی مواد غذایی را شرح داده است. %U https://packaging.ihu.ac.ir/article_201379_b087dd1c8c218f0b6784f5488120802f.pdf