%0 Journal Article %T پیشرفت‌های اخیر در فنّاوری بسته‌بندی‌های هوشمند و تعاملی به منظور افزایش برقراری ارتباط با مصرف‌کننده %J علوم و فنون بسته‌بندی %I دانشگاه جامع امام حسین (ع) %Z 2228-6675 %A آذری آنپار, مجتبی %A پایین‌محلی, حدیثه %A نکته‌سنج اول, مهسا %D 2017 %\ 11/22/2017 %V 8 %N 31 %P 20-29 %! پیشرفت‌های اخیر در فنّاوری بسته‌بندی‌های هوشمند و تعاملی به منظور افزایش برقراری ارتباط با مصرف‌کننده %K بسته‌بندی هوشمند %K بسته بندی تعاملی %K برچسب‌های عدسی شکل %K تعامل با مصرف کننده %R %X به تدریج، بسته­بندی‌های گرافیکی و متنی متداول به دلیل محدودیت‌ در برقراری ارتباط با مصرف‌کننده، به تدریج جای خود را به بسته­بندی‌هایی می‌دهند که در برقراری ارتباط حسی و بصری مؤثرتر هستند. در این این مطالعه، به برخی از پیشرفت‌هایی که در بسته‌بندی‌های هوشمند و تعاملی صورت گرفته، اشاره شده است. لازم به ذکر است تحولات اخیر در بسته‌بندی‌های تعاملی در جهت گسترش و تحکیم نام تجاری صورت گرفته است. مثال­های ذکر شده، از تبلیغات شرکت‌های تولیدی در شبکه‌های اجتماعی برگرفته شده است. %U https://packaging.ihu.ac.ir/article_201453_e46f9ba8481afad826768f18843c83aa.pdf