%0 Journal Article %T بررسی رابطه بین ویژگی‌های بسته‌بندی و ترجیح نام تجاری در مصرف‌کنندگان کالا‌های ورزشی %J علوم و فنون بسته‌بندی %I دانشگاه جامع امام حسین (ع) %Z 2228-6675 %A ایمانزاده, مسعود %A نامور, مجید %A پورپناهی, محمد %A دهقان, سیدامین %D 2019 %\ 08/23/2019 %V 10 %N 38 %P 54-67 %! بررسی رابطه بین ویژگی‌های بسته‌بندی و ترجیح نام تجاری در مصرف‌کنندگان کالا‌های ورزشی %K ویژگی های بسته بندی %K ترجیح نام تجاری %K کالاهای ورزشی %R %X هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطه بین ویژگی های بسته بندی و ترجیح نام تجاری در مصرف‌کنندگان کالاهای ورزشی است. برای گردآوری اطّلاعات از بررسی اسناد و مدارک، ادبیات پیشینه و نظرسنجی استفاده شد. در نظرسنجی از پرسشنامة محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری آن توسط چند تن از صاحب‌نظران و استادان مدیریت ورزشی و روایی سازه مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ (90/0) تأیید شد. جامعه آماری این تحقیق از میان مصرف‌کنندگان کالاهای ورزشی استان اردبیل تشکیل ‌شده است که بر اساس جدول مورگان 384 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شد. پژوهش حاضر نقطه نظر نتیجه، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی و پیمایشی است و داده‌های آن به‌صورت میدانی جمع‌آوری‌ شده است .برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نرم‌افزار spss نسخه 22 و آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین ویژگی های بسته بندی و ترجیح نام تجاری در مصرف‌کنندگان کالاهای ورزشی در استان اردبیل در سطح 05/0 رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد. همچنین از دیدگاه مصرف‌کنندگان کالاهای ورزشی، جنس، برچسب، طرح و شکل ظاهری، رنگ، اندازه، علائم زیست‌محیطی و تنوع نوع بسته‌بندی به ترتیب از مهم‌ترین اولویت برخوردار بوده‌اند. %U https://packaging.ihu.ac.ir/article_204767_244dc6109f0eb2f7c3d9550354ff3065.pdf