%0 Journal Article %T بررسی تأثیر عناصر بصری و اطّلاعاتی بسته‌بندی بر رفتار خریداران محصولات مواد غذایی و بهداشتی %J علوم و فنون بسته‌بندی %I دانشگاه جامع امام حسین (ع) %Z 2228-6675 %A مهدیه, امید %A کریمی, پریسا %D 2020 %\ 06/20/2020 %V 11 %N 41 %P 26-37 %! بررسی تأثیر عناصر بصری و اطّلاعاتی بسته‌بندی بر رفتار خریداران محصولات مواد غذایی و بهداشتی %K بسته‌بندی %K عناصر تصویری %K عناصر اطّلاعاتی %K رفتار خریدار %K محصولات مواد غذایی و بهداشتی %R %X بسته‌بندی، یکی از مهم ترین ویژگی‌های محصول می‌باشد و آن را بازاریاب خاموش نیز نامیده‌اند. اهمیت عناصر بسته‌بندی به اندازه‌ای است که می‌توانند بر تصمیم خرید تأثیرگذار باشند. در همین راستا، تحقیق حاضر به بررسی تأثیر عناصر بسته‌بندی بر رفتار خریداران محصولات غذایی و بهداشتی پرداخته است. مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و روش، از نوع توصیفی (پیمایشی) می‌باشد. جامعه آماری از مشتریان فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولات بهداشتی و آرایشی شهر سنندج تشکیل شد. برای گردآوری اطّلاعات از پرسشنامه استفاده شد که روایی محتوا و پایایی آن (از طریق آلفای کرونباخ) مورد تأیید قرار گرفت. پرسشنامه‌ها به صورت دسترس در بین اعضای نمونه، توزیع و در نهایت 384 پرسشنامه جمع‌آوری شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و لیزرل تحلیل شدند. یافته‌های پژوهش حاکی از وجود رابطة معنی‌دار بین متغیرهای تحقیق می‌باشد. عناصر تصویری و اطّلاعاتی بسته‌بندی تأثیر معنی‌داری بر رفتار خرید مصرف‌کننده دارند و تأثیر عناصر اطّلاعاتی بر رفتار خرید، بیشتر از عناصر تصویری می‌باشد. %U https://packaging.ihu.ac.ir/article_205342_511ccd0797b637f5951548ea5305d44d.pdf