TY - JOUR ID - 201391 TI - ضرورت توجّه به مدیریت در صنعت بسته بندی JO - علوم و فنون بسته‌بندی JA - PACKAGING LA - fa SN - 2228-6675 AU - امام پور, مصطفی AD - مرکز مطالعات و پژوهش های لجستیکی Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 6 IS - 22 SP - EP - KW - مدیریت بسته بندی KW - اقتصاد KW - روش KW - بسته DO - N2 - بسته ­بندی یک مفهوم مطلق نیست بلکه نسبی است یعنی ذات و کیفیت آن وابسته‌ به چیز دیگری است. بر همین اساس، بسته­بندی محدود به یک علم و رشته نبوده و از جمله علومی می­باشد که وابستگی کامل به مجموعه علوم مهندسی، مدیریتی و انسانی دارد. در این مقاله نیز سعی شده با بیان موضوعات مرتبط و تأثیرگذار در سلامت بسته­بندی و رضایت­مندی مصرف­کننده، ضرورت اهمیت و توجّه به نگرشی سیستمی در ایجاد یک بسته ­بندی مطلوب را بیش از پیش به مدیران شرکت­های بزرگ و بنگاه­های کارآفرین گوشزد نماید. افزایش رقابت میان تولید­کنندگان محصول، مبتنی بر بیان کیفیت برتر محصولات، امروزه به ذهن مدیران بازاریابی و فروش مورد توجّه می­ باشد تا جایی که برای سودآوری بیشتر توجّهی ویژه به ظاهر بسته­ بندی کالاها دارند. برای دسترسی به این هدف، داشتن نگاهی سیستمی، برای شرکت­ های بزرگ از ضروریات به شمار می ­رود. امروزه در کشورمان  نگرش سیستماتیک به صنایع بسته ­بندی، بسیار بیشتر از گذشته احساس می­ گردد. تنگناهای اقتصادی موجود، کاهش نقدینگی و سرمایه­ های در گردش واحدهای تولیدی، کاهش منابع تأمین­ کننده درآمدهای ملّی، همه و همه ضرورت اهمیت بیشتر یک مدیریت سیستماتیک را در صنعت بسته ­بندی موجب می­شود، لذا در این مبحث سعی شده است تا اهمیتی بیش از پیش به ضرورت نگرش سیستمی در حوزه بسته­ بندی داده شود. UR - https://packaging.ihu.ac.ir/article_201391.html L1 - https://packaging.ihu.ac.ir/article_201391_1dfd1f728536b639528015bd9e396736.pdf ER -