۱. آذریون، فریدون، بستهبندی، تهران، آذریون. ص.۸۴-۸۷ ، ۱۳۸۳.
۲. ابراهیمی، الهام، بررسی تأثیر ابعاد بصری و اطلاعاتی بستهبندی بر تصمیمگیری خریداران شامپوهای تولیدی داخل. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران. ص.۸۹-۹۱، 1388.
۳. آقازاده، هاشم؛ حقیقی، محمد؛ ابراهیمی، الهام، بررسی تأثیر ابعاد بصری و اطلاعاتی بستهبندی بر تصمیم خرید. چشمانداز مدیریت بازرگانی، ش.۷ ص.۱۱۳-۱۱۵، 1390.
۴. بلوریان تهرانی، محمد، راهنمای بستهبندی کالاهای صادراتی (میوهها و سبزیهای تازه). مؤسسهی مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران، ص.۱۰۴ زرکوب شیرازی، ابوالعباس (۷۳۷ ه.ق). شیراز نامه، شیراز، ص ۱۲۷-۱۵۵،1373.
۵. بلوریان تهرانی، محمد، بازاریابی به زبان ساده (تبلیغات و پیشبرد فروش). تعاون، ش.۳۱ ، ص. ۱۱۵،1373.
جایگاه بستهبندی در بازاریابی، افشاری،1391.
۶. بلوریان تهرانی، محمد، کیفیت محصول + بستهبندی مطلوب = موفقیت در صادرات. مجلهی پیام صادرات، ش.۳۱ ص.۸۴، 1375.
۷. توفیق، یگانه، بررسی تأثیر بستهبندی بر هویت برند در صنایع غذایی. پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ص.۷۶-۷۹، 1389 .
۸. ذنوزی، انشااله، بررسی رابطهی بین ویژگیهای بستهبندی آبمیوه و تصمیمگیری خریداران. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی. ص.۸۵-۸۸، 1388.
۹. رنجبریان، بهرام، بازاریابی و مدیریت بازار. تهران، شرکت چاپ و نشر بازرگانی. ص ۲۱۱-۲۰۹، 1378.
۱۰. سوروکا، والتر، مبانی فنآوری بستهبندی، شناخت: نگاهی به بستهبندی، کارکردهای بستهبندی، طراحی گرافیک. ترجمهی هاشم حبیبی و رضا نورانی. هیراد. تهران. ص.۷۱-۷۶، 1391.
۱۱. شعبانی، هادی، بررسی مهمترین ویژگیهای بستهبندی محصولات غذایی (شیر پاستوریزه) بر فرایند انتخاب مشتری. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی. ص.۹۵-۹۸، 1388.
۱۲. فیض، داود، سلحشور، اکبر، نقش بستهبندی در بازاریابی. پایاننامه. دانشگاه سمنان، 1387.
۱۳. فیض، داود، سلحشور، اکبر، بررسی کاربرد نسبت طلایی در بستهبندی محصولات و تأثیر آن بر رفتار خرید مصرفکنندگان. مدیریت بازرگانی، ش.۶ ص.۱۲۷-۱۲۸، 1389.
۱۵. خدابخشی، محمد، صادقی، احمد، <<بررسی تأثیر اندازه و طراحی بستهبندی بر قصد خرید و رضایت مشتری>> فصلنامه علمی علوم و فنون بستهبندی، شماره ۳۱، 1396.