1. ابراهیمی، ا، علوی، س م، سیاهرودی، م (1394)، «بررسی اثر زیباشناختی بستهبندی، قصد خرید کالا و ترجیح بستهبندی»، مجلّه مدیریت: تحقیقات بازاریابی نوین، 5 (1)، 163-184.
2. افشار مهاجر، ک (1389)، «گرافیک تبلیغات چاپی در رسانهها»، چاپ سوم، تهران، سمت.
3. امبروز، گ، هریس، پ (1392)، «اصول پایه طراحی گرافیک»، مترجم: شروین شهامی پور، تهران، مؤسسه پژوهشی چاپ و نشر نظر.
4. بنی اردلان، ا (1389)، «معرفتشناسی آثار صناعی»، انتشارات سوره مهر، تهران.
5. پاکباز، ر (1379)، دایرة المعارف هنر، چاپ دوم، تهران، فرهنگ معاصر.
6. جوادی، ش (1388)، «منظرههای بومی منبع الهام نقشپردازی در کاشیهای مجموعه ابراهیم خان کرمان»، مجله باغ نظر، 6 (11)، 13-24.
7. دامغانیان، ح (1383)، «بستهبندی در بازارگردانی بینالمللی»، مجلّه دانشکده علوم انسانی سمنان، 7، 9-20.
8. زارع، م، شاطرزاده، ع، (1395)، «تأثیر انقلاب صنعتی در عصر مدرن، چهارمین کنفرانس ملّی پژوهشهای کاربردی در مهندسی عمران»، معماری و مدیریت شهری، تهران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی.
9. شپرد، آ (1391)، «مبانی فلسفه هنر»، ترجمه علی رامین، چاپ نهم، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی.
10. شریفزاده، م ر، کریمی پور، ز (1396)، «تحلیل عوامل هویتبخش در طراحی بستهبندی صنایع دستی روستایی ایران با رویکرد صادرات»، مجلّه اقتصاد فضا و توسعه روستایی، 21، 37-55.
11. کاتوزیان، ک (1387)، «شیشه عمر بستهبندی در دستان مدیر خلاقیت»، مجلّه صنعت چاپ، شماره 206.
12. هال، ج (1380)، «فرهنگ نگارهای نمادها در هنر شرق و غرب»، مترجم: رقیه بهزادی، فرهنگ معاصر، تهران.
13. یاوری، ح (1389)، «جستجوی معنا: مجموعه مقالاتی دربارة هنرهای سنتی ایران»، تهران، انتشارات سوره مهر.
14. یعقوبی، ن، افشار مهاجر، ک (1397)، «مس قلمهای کرمان: بررسی طرحها و نقشهای ظروف مسی کرمان (دورة صفوی تا پایان دورة قاجار)»، نشر مانوش، کرمان.
15. شرفی، و. آقایی، ه. محمد یاری، ز.(خردادماه 1397). «بررسی تأثیر عناصر بستهبندی(رنگ، تصاویر و لوگوی نشان تجاری)مواد خوراکی بر خرید والدین». فصلنامه علمی- ترویجی علوم و فنون بسته بندی. سال نهم . شماره 33. ص 49-34.