بسته‌بندی و نقش آن در ارتقاء کیفی محصولات صنایع‌دستی

نویسنده

چکیده

امروزه هنر بسته­بندی در دنیا به عنوان یک علم مطرح است که کشورهای توسعه یافته با آگاهی از آن، محصولات تولیدی خود را با بهترین روش­های بسته­بندی در بازارهای جهانی عرضه می­کنند. در میان محصولات فراوان تولیدی، محصولات صنایع دستی جایگاه ویژه­ای را به خود اختصاص داده­اند و به نحوی با هویت ملّی و فرهنگی جامعه تولیدی در ارتباط هستند. از آن جایی که بسته­بندی نخستین مرحله از برخورد مشتریان با محصول می­باشد وجود طراحی،‌ رنگ، تناسب محصول با بسته­بندی و عواملی در جهت ارتقاء کیفی محصول به شمار می­رود. شناسایی روش­های بسته­بندی و نحوه آموزش آن هدف اصلی این پژوهش است که به صورت تحلیلی – توصیفی بوده و روش گردآوری اطّلاعات در آن میدانی – کتابخانه­ای است.

کلیدواژه‌ها