بستهبندی تولیدات و آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی، راهگشای حل بسیاری از مشکلات این عرصه خواهد بود، چرا که بستهبندی مطلوب و استاندارد، وسیله ارتباط ذهنی خریدار و فروشنده بوده و موجب افزایش رغبت مشتریان برای خرید خواهد شد و این امر، رونق فروش صنایع دستی در بازارهای داخلی، خارجی، اشتغالزایی و درآمدزایی آن را در پیخواهد داشت. شناسایی اقلام و تولیدات صنایعدستی پرفروش برای بستهبندی، نظارت بر تولید صنایعدستی به منظور تأمین کیفیت مطلوب، حمایت از دست اندرکاران و تولیدکنندگان صنایعدستی، آسیبشناسی، درجهبندی و طبقهبندی هنرمندان بر اساس کیفیت آثار تولیدی، ترویج فرهنگ خرید اقلام و محصولات صنایعدستی و ورود این محصولات به سبد خرید خانوارها، از دیگر مباحث مطرح شده در این خصوص میباشد. این تحقیق از نوع تحلیلی – توصیفی میباشد و روش گردآوری اطّلاعات میدانی – کتابخانهای است.