آسیب شناسی بسته بندی و عرضه محصولات صنایع دستی

نویسندگان

1 دانشگاه تربیت مدرس

2 مرکز تحقیقات هنر اسلامی نگاره

چکیده

بسته‌بندی تولیدات و آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی، راه‌گشای حل بسیاری از مشکلات این عرصه خواهد بود، چرا که بسته‌بندی مطلوب و استاندارد، وسیله ارتباط ذهنی خریدار و فروشنده بوده و موجب افزایش رغبت مشتریان برای خرید خواهد شد و این امر، رونق فروش صنایع دستی در بازارهای داخلی، خارجی، اشتغال‌زایی و درآمدزایی آن را در پی‌خواهد داشت. شناسایی اقلام و تولیدات صنایع‌دستی پرفروش برای بسته­بندی، نظارت بر تولید صنایع‌دستی به منظور تأمین کیفیت مطلوب، حمایت از دست اندرکاران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی، آسیب­شناسی، درجه­بندی و طبقه­بندی هنرمندان بر اساس کیفیت آثار تولیدی، ترویج فرهنگ خرید اقلام و محصولات صنایع‌دستی و ورود این محصولات به سبد خرید خانوارها، از دیگر مباحث مطرح شده در این خصوص می­باشد. این تحقیق از نوع تحلیلی – توصیفی می­باشد و روش گردآوری اطّلاعات میدانی – کتابخانه­ای است.

کلیدواژه‌ها