طراحی بستهبندی، عاملی تأثیرگذار در فروش هر محصولی است که باید مطابق با سلیقه مخاطبانش به انجام برسد، به طوری که بتواند در چند ثانیه خریدار را تحت تأثیر قرار داده و او را مجاب به انتخاب و خرید کالای مشخص نماید. در مقاله پیشرو ابتدا درستی نظریه بوردیو در جامعه ایرانی مورد آزمون قرار گرفته و پس از اثبات درستی و کارایی این نظریه در جامعه ایران، تلاش شده تا عناصر بصری هر طبقه استخراج گردد. چرا که سلیقه و عادتوارۀ هر طبقه، امری کلیدی در گزینش عناصر بصری برای طراحی بستهبندی است. برای نیل به این مقصود، پرسشنامهای برای تعیین طبقه اجتماعی و سلیقه افراد در انتخاب بستههای چای تنظیم و در شهر اصفهان بین 180 نفر از جوانان 25 تا 35 ساله تکمیل گردید. نتایج حاصل از این تحقیق، نشان میدهد که عناصر بصری ایدهآل و معنای کلمه شیک در هر طبقه به طور متفاوتی تعریف میشود.