نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 مدیریت، دانشگاه ازاد بویین زهرا
2 مدیریت
چکیده
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
The consumer's intention to buy depends on several factors. Packaging is one of the most important motivations that affect the consumer's intention to purchase. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of transparent packaging on consumer purchases of cereals in Refah chain shops of Saveh. The type of study is applied research. The data were collected through questionnaires, and processed using the statistical methods of structural equation modeling by SPSS24 and LISREL8.80 software. The results show the positive and significant impact of packaging transparency on the joy, pleasure, novelty, quality, innovation, and attractiveness perceived by the consumer, and as a result on the overall tendency of the consumers to purchase.
کلیدواژهها [English]
1- اکبری، محسن؛ قلی زاده، محمدحسن؛ زمردی، معصومه، "تأثیر نمادهای اسلامی در بستهبندی بر قصد خرید مصرفکنندگان موادغذایی"، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 79، تابستان، صص91-67، 1395.##
2- حکیمی طهرانی، اردشیر. "موادشناسی و تکنیکهای چاپ در بستهبندی" (چاپ اول)، تهران: فرهنگسرای میردشتی، 1388.##
3- خدابخشی سورشجانی، زهرا؛ ابراهیمی، ابوالقاسم، "تأثیر طرح
بستهبندی محصولات غذایی بر رفتار خرید آنی مصرفکنندگان"، فصلنامه علمی- ترویجی علوم و فنون بستهبندی، سال هشتم، شماره 29، بهار 1396.##
4- خدابخشی، محمد؛ صادقی، احمد، "بررسی تأثیر اندازه و طراحی بستهبندی بر قصد خرید و رضایت مشتری"، فصلنامه علمی- ترویجی علوم و فنون بستهبندی، سال 8، شماره21، پاییز، صص41-30. 1396.##
5- سلطانی، مرتضی؛ جعفری، سیدمحمدباقر؛ مجیدی ، ساجده سادات، "شناسایی اجزای تصمیم خرید مصرفکننده از منظر بستهبندی محصول و بررسی تأثیر سطح درگیری ذهنی بر این اجزا (مورد مطالعه صنعت سوهان قم)"، مجله علوم و صنایع غذایی، دوره14، شماره72، بهمن ماه، صص257-243، 1396.##
package elements on the consumer purchase decision. Economics and management,” pp. 441-458.##