فارس، استهبان، خیابان امیرکبیر، جنب مسجد آل محمد، منزل سید مسلم علوی
چکیده
شرکتها در عصر همگرایی کیفی محصولات، ناگزیر از متمایزسازی هستند. بستهبندی در مقام ابزاری متمایزکننده میتواند در این زمینه راهگشا باشد. یکی از شیوههای ایجاد تمایز توسط بستهبندی، وجود جنبههای زیبایی بخش در بستهبندی است که میتواند بر تمایز محصول و در سطحی بالاتر، بر شناخت و تمایز برند مالک محصول مؤثر باشد. تحقیقات گذشته این حوزه، مبیّن آن است که رعایت اصول زیباسازی در طراحی بستهبندی میتواند به دلیل فراهم نمودن تجاربی جدید برای مشتریان زیبایی دوست، از نظر کارکردی و نمادین نیز با پیامدهایی برای آنها همراه باشد و در نتیجه تمایل مشتریان را به تکرار خرید، پرداخت بالاتر و ارتباطی مستمر با بستهبندی و برند روی آن افزایش دهد. از این رو، هدف از این مطالعه، ارایه تحلیلی جامع نسبت به جنبههای زیبایی بخش به بستهبندی است که در این میان سعی میگردد این جنبهها و پیامدهای آن در سطح نگرش و رفتار مشتری با استناد به مطالعات گذشته داخلی و خارجی در حوزه بستهبندی تحلیل گردد. در پایان مقاله نیز سعی خواهد شد که پیشنهاداتی عملیاتی برای طراحان و شرکتهای صاحب بستهبندی در ارتباط با زیبایی بستهبندی ارایه شود.
علوی, سید مسلم, نجفی سیاهرودی, مهدی, & میرزایی, زینب. (1394). زیبایی شناسی در بستهبندی با تحلیلی بر ابعاد و پیامدهای آن. علوم و فنون بستهبندی, 6(21), 16-21.
MLA
سید مسلم علوی; مهدی نجفی سیاهرودی; زینب میرزایی. "زیبایی شناسی در بستهبندی با تحلیلی بر ابعاد و پیامدهای آن", علوم و فنون بستهبندی, 6, 21, 1394, 16-21.
HARVARD
علوی, سید مسلم, نجفی سیاهرودی, مهدی, میرزایی, زینب. (1394). 'زیبایی شناسی در بستهبندی با تحلیلی بر ابعاد و پیامدهای آن', علوم و فنون بستهبندی, 6(21), pp. 16-21.
VANCOUVER
علوی, سید مسلم, نجفی سیاهرودی, مهدی, میرزایی, زینب. زیبایی شناسی در بستهبندی با تحلیلی بر ابعاد و پیامدهای آن. علوم و فنون بستهبندی, 1394; 6(21): 16-21.