بسته بندی یکی از مهمترین بخش های صنایع غذایی میباشد که با امنیت غذایی در ارتباط است و محافظی است که سلامت کالای محتوی خود را پس از تولید تا مرحله مصرف حفظ می نماید. بستهبندی محصول تنها وسیله ارتباطی در فروشگاه است که در آن ظاهر محصول توجّه مصرفکنندگان را در میان گزینه های مختلف به خود جذب میکند. از بستهبندی به عنوان فروشنده خاموش یاد شده است، به این معنا که محصول را در قفسه های خردهفروشی به فروش می رساند. بستهبندی، ابزاری ضروری در فعّالیّت های بازاریابی جدید برای کالاهای مصرفی از جمله در صنایع غذایی، محسوب می شود. با بستهبندی مواد غذایی میتوان در پی راهحل های بهتر برای مشکلات بازاریابی یا حملونقل در زنجیره تولید بود. هدف از این مقاله، مرور و بررسی نقش مهم بستهبندی به عنوان ابزار ارتباطی مهم در شناساندن محصول به مصرفکننده میباشد و ویژگی های طراحی بستهبندی مواد غذایی را شرح داده است.