ویژگی های طراحی بسته بندی های مواد غذایی

نویسندگان

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

چکیده

بسته­ بندی یکی از مهم­ترین بخش ­های صنایع غذایی می­باشد که با امنیت غذایی در ارتباط است و محافظی است که سلامت کالای محتوی خود را پس از تولید تا مرحله مصرف حفظ می ­نماید. بسته­بندی محصول تنها وسیله ارتباطی در فروشگاه است که در آن ظاهر محصول توجّه مصرف­کنندگان را در میان گزینه­ های مختلف به خود جذب می­کند. از بسته­بندی به عنوان فروشنده خاموش یاد شده است، به این معنا که محصول را در قفسه­ های خرده­فروشی به فروش می­ رساند. بسته­بندی، ابزاری ضروری در فعّالیّت­ های بازاریابی جدید برای کالاهای مصرفی از جمله در صنایع غذایی، محسوب  می­ شود. با بسته­بندی مواد غذایی می­توان در پی راه­حل­ های بهتر برای مشکلات بازاریابی یا حمل­و­نقل در زنجیره تولید بود. هدف از این مقاله، مرور و بررسی نقش مهم بسته­بندی به عنوان ابزار ارتباطی مهم در شناساندن محصول به مصرف­کننده می­باشد و ویژگی­ های طراحی بسته­بندی مواد غذایی را شرح داده است.

کلیدواژه‌ها