1
دانشجوی دکتری علوم و صنایع غذایی- دانشگاه فردوسی مشهد
2
دانش آموخته کارشناسی ارشد صنایع غذایی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان
3
دانشجوی دکتری علوم و صنایع غذایی- پژوهشکده علوم و صنایع غذایی مشهد
چکیده
به تدریج، بستهبندیهای گرافیکی و متنی متداول به دلیل محدودیت در برقراری ارتباط با مصرفکننده، به تدریج جای خود را به بستهبندیهایی میدهند که در برقراری ارتباط حسی و بصری مؤثرتر هستند. در این این مطالعه، به برخی از پیشرفتهایی که در بستهبندیهای هوشمند و تعاملی صورت گرفته، اشاره شده است. لازم به ذکر است تحولات اخیر در بستهبندیهای تعاملی در جهت گسترش و تحکیم نام تجاری صورت گرفته است. مثالهای ذکر شده، از تبلیغات شرکتهای تولیدی در شبکههای اجتماعی برگرفته شده است.
Butler, P. (2013). "Developments for enhanced communication at the packaging/ user interface." In: Trends in packaging of food, beverages and other fast- moving consumer goods (FMCG( (Editor: Neil Farmer). Woodhead Publishing Limited, pp 261-287.
Demir, S., Kaynak, R., & Demir, K. A. (2015). "Usage level and future intent of use of quick response (QR) codes for mobile marketing among college students in Turkey." Procedia-Social and Behavioral Sciences, 181, 405-413.
Shiang-Yen, T., Foo, L. Y., & Idrus, R. (2011). "Assessment of public perception toward mobile tagging system for retrieving information of genetically modified food." International Journal of Applied Mathematics and Informatics, 5(1), 17-25.
Brockgreitens, J., & Abbas, A. (2016). "Responsive food packaging: recent progress and technological prospects." Comprehensive Reviews in Food Science and Food Safety, 15(1), 3-15.
Ali, D. A. G. A. A. (2015). "Near-Field Communication Technology and Its Impact in Smart University and Digital Library: Comprehensive Study." Journal of Library and Information Sciences, 3(2), 43-77.
Spreer, P., & Kallweit, K. (2014). "Augmented reality in retail: assessing the acceptance and potential for multimedia product presentation at the PoS." Transactions on Marketing Research, 1(1), 20-35
آذری آنپار, مجتبی, پایینمحلی, حدیثه, & نکتهسنج اول, مهسا. (1396). پیشرفتهای اخیر در فنّاوری بستهبندیهای هوشمند و تعاملی به منظور افزایش برقراری ارتباط با مصرفکننده. علوم و فنون بستهبندی, 8(31), 20-29.
MLA
مجتبی آذری آنپار; حدیثه پایینمحلی; مهسا نکتهسنج اول. "پیشرفتهای اخیر در فنّاوری بستهبندیهای هوشمند و تعاملی به منظور افزایش برقراری ارتباط با مصرفکننده", علوم و فنون بستهبندی, 8, 31, 1396, 20-29.
HARVARD
آذری آنپار, مجتبی, پایینمحلی, حدیثه, نکتهسنج اول, مهسا. (1396). 'پیشرفتهای اخیر در فنّاوری بستهبندیهای هوشمند و تعاملی به منظور افزایش برقراری ارتباط با مصرفکننده', علوم و فنون بستهبندی, 8(31), pp. 20-29.
VANCOUVER
آذری آنپار, مجتبی, پایینمحلی, حدیثه, نکتهسنج اول, مهسا. پیشرفتهای اخیر در فنّاوری بستهبندیهای هوشمند و تعاملی به منظور افزایش برقراری ارتباط با مصرفکننده. علوم و فنون بستهبندی, 1396; 8(31): 20-29.