1. افراسیابی، ن (1389). «بستهبندی. وزارت بازرگانی جمهوری اسلامی ایران». بازیابی شده در 14. 9. 1397.
2. حاجی رضایی، م. (1390). «بررسی تأثیر عناصر بستهبندی بر تصمیم خرید مصرفکننده مطالعه موردی: صنایع غذایی شهر یزد». پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان البرز.مرکز کرج.
3. رحیم نیا، ف، ﻋﻠﻮﯼ، س.م.، و ﻧﺠﻔﯽ سیاهرودی، م. (1391). «ﺑﺮﺭﺳﯽ تأثیر ویژگیهای دیداری ﻭ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩﯼ بستهبندی ﺑﺮ خرید ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍیی ﺑﺎ ﺗﻌﺪیلگری متغیر بومشناختی ﻣﺸﺘﺮﯼ»، مدیریت ﺑﺎﺯﺭﮔﺎﻧﯽ، 4(3)، 65-82.
4. ﺭﺿﺎ میرابی، و، . ابراهیمی، م. (1395). «ﺑﺮﺭﺳﯽ تأثیر بستهبندی ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ آرایشی ﻭ ﺑﻬﺪﺍﺷﺘﯽ ﺑﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭ خرید مصرفکنندگان ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮﺭﺩﯼ ﻋﻄﺮ ﻭ ادکلن ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮﺍﻥ (ﻣﻨﻄﻘﻪ 1 ﺗﺎ 5 ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ)»، پژوهشهای جدید ﺩﺭ مدیریت ﻭ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﯼ، 3(7)، 237-260.
5. رضایی، ب. (1393). «مطالعه تأثیر بستهبندی بر قصد خرید مصرفکنندگان با ملاحظه اثر میانجی ادراک مصرفکننده از کیفیت محصول (مورد مطالعه: محصول خرما در شیراز)». پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه مدیریت. دانشکده اقتصاد و مدیریت. دانشگاه سمنان.
6. رضایی، ن. (1394). «بررسی تأثیر عوامل بستهبندی بر تصمیم خرید مصرفکنندگان مطالعه موردی: مشتریان کیک در مراکز خرید شهروند استان تهران». پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
7. سلطانی، م، جعفری، س.م.ب. و مجیدی، س س. (1396). «شناسایی اجزای تصمیم خرید مصرفکننده از منظر بستهبندی محصول و بررسی تأثیر سطح درگیری ذهنی بر این اجزا (مورد مطالعه صنعت سوهان قم)»، علوم و صنایع غذایی، 14(72)، 243-257.
8. عبدالحسن بیگی، ت. (1391). «بررسی و رتبهبندی عوامل بسته بندی محصولات غذایی مؤثر بر تصمیم خرید مشتریان». پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه مدیریت بازرگانی. بخش مدیریت، اقتصاد و حسابداری. دانشگاه پیام نور مرکز تهران غرب.
9. محمدبیگی، ا، محمدصالحی، ن . علی گل، م. (1393). «روایی و پایایی ابزارها و روشهای مختلف اندازهگیری آنها در پژوهشهای کاربردی در سلامت»، مجلّه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. دوره 13. 1153-1170.
10. مقصودی، م. (1395). «بررسی تأثیر چاپ در طراحی یک بستهبندی موفّق». پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده هنرهای تجسمی. دانشگاه هنر.
11. مهدی زاده، ح.ر. (1391). «بررسی تأثیر ابعاد زیبایی شناختی بستهبندی بر تصمیمگیری مشتریان لوازم آرایشی (مطالعه موردی : برندهای سینره و نیوآ)». پایان نامه کارشناسی ارشد. گروه مدیریت بازرگانی. دانشکده مدیریت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
12. واژه یاب.(بی تا). «بستهبندی». بازیابی شده در 15.9.1397 .
13. Ampuero, O., & Vila, N. (2006). “Consumer perceptions of product packaging.” Journal of consumer marketing, 23(2), 100-112.
14. Cahyorini, A., & Rusfian, E. Z. (2012). “The effect of packaging design on impulsive buying.” Bisnis & Birokrasi Journal, 18(1).
15. De Luca, P., & Penco, P. (2006). “The role of packaging in marketing communication: an explorative study of the Italian wine business.” 3rd International Wine Business Research Conference. (pp. 6-8). Montpellier, France.
16. Dhariyal, D., & Kothari, H. C. (2017). “Analysing Impact of Packaging Design on Impulsive Buying using Regression Model.” International Journal of Engineering and Management Research (IJEMR), 7(1), 200-205
17. Fajardo, M. T., Townsend, C. (2016). “Where you say it matters: why packages are a more believable source of product claims than advertisements.” journal of consumer psychology, 26(3), 426-434.
18. Gaille, B. (2017). “19 Dramatic impulse buying statistics.” In Pinterest. Retrived October 22, 2017.
19. Hill, H., & Tilley, J. (2002). “Packaging of children’s breakfast cereal: manufacturers versus children.” British Food Journal, 104(9), 766-777.
20. Koutsimanis, G., Getter, K., Behe, B., Harte, J., & Almenar, E. (2012). “Influences of packaging attributes on consumer purchase decisions for fresh produce.” Appetite, 59(2), 270-280.
21. Krishna, A., Cian, L., & Aydınoğlu, N. Z. (2017). “Sensory aspects of package design.” Journal of Retailing, 93(1), 43-54.
22. Nayyar, E. V. (2012). “Packaging-An Innovative source of Impulsive and Abrupt Buying Action.” International Journal of Management and Information Technology, 1(1), 13-16.
23. Rebollar, R., Gil, I., Lidón, I., Martín, J., Fernández, M. J., & Rivera, S. (2017). “How material, visual and verbal cues on packaging influence consumer expectations and willingness to buy: The case of crisps (potato chips) in Spain.” Food Research International, 99, 239-246.
24. Rebollar, R., Lidón, I., Serrano, A., Martín, J., & Fernández, M. J. (2012). “Influence of chewing gum packaging design on consumer expectation and willingness to buy. An analysis of functional, sensory and experience attributes.” Food Quality and Preference, 24(1), 162-170.
25. Silayoi, P., & Speece, M. (2004). “Packaging and purchase decisions: An exploratory study on the impact of involvement level and time pressure.” British food journal, 106(8), 607-628.
26. Singh, K. (2014). “The economic role of packaging.” In World packaging organization. Retrieved October 22, 2017, from http://www.worldpackaging.org/i4a/pages/index.cfm?pageID=3357
27. Underwood, R. L. (2003). “The communicative power of product packaging: creating brand identity via lived and mediated experience.” Journal of Marketing Theory and Practice, 11(1), 62-76.
28. Viera, A. J., & Garrett, J. M. (2005). “Understanding interobserver agreement: the kappa statistic.” Fam Med, 37(5), 360-363.
29. Vila-López, N., Küster-Boluda, I., & Sarabia-Sánchez, F. (2017). “Designing a packaging to promote healthy and low-fat foods: Adolescents versus young-adults.” Food Research International, 99, 815-820.
30. Wells, L. E., Farley, H., & Armstrong, G. A. (2007). “The importance of packaging design for own-label food brands.” International Journal of Retail & Distribution Management, 35(9), 677-690.